میلاد حضرت مسیح (ع) تقویم میلادی

میلاد حضرت مسیح (ع)، یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ مسیحیت است. مسیحیان معتقدند که عیسی مسیح، در این روز در شهر بیت ‌لحم در فلسطین متولد شد.

 

نحوه رسمیت یافتن تاریخ میلاد عیسی مسیح

تاریخ دقیق تولد حضرت عیسی مشخص نیست. تاریخ ۲۵ دسامبر که امروزه به عنوان روز کریسمس جشن گرفته می‌شود، در قرن چهارم میلادی توسط کلیسای کاتولیک رم تعیین شد. این تاریخ بر اساس محاسباتی است که بر اساس تقویم رومی انجام شده است. بر همین اساس برخی از علما این تاریخ را رد کرده و آن را تاریخ درستی نمیدانند.

 

بطلان تاریخ میلادی از نظر علامه طباطبایی

برخی از بزرگان همچون علامه سید محمد حسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان بر این باور هستند که تاریخ میلادی دارای اختلاف بوده و دقیق نیست. ایشان در بخشی از کتاب تفسیر المیزان، جلد 19 آورده است:

منظور آن جناب از “عالم” امامى است كه حجت است، و در اين ميان رواياتى‌ در تفسير آيه‌{ يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اَللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ }و آيه‌{ هُوَ اَلَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدىَ وَ دِينِ اَلْحَقِّ }وارد شده كه منظور از نور و هدى و دين حق، ولايت امير المؤمنين است، كه البته اين قسم تفسير يا از باب ذكر مصداق است، و يا از باب ذكر باطن قرآن است، نه تفسير اصطلاحى. و اما اينكه در اين حديث فاصله بين عيسى و محمد (علیه السلام) را پانصد سال دانسته، مطلبى است كه با تاريخ مشهور مخالفت دارد، ولى محققين گفته‌اند كه تاريخ ميلادى تاريخ معتبرى نيست، و در آن اختلالى هست كه ما در جلد سوم اين كتاب در اين خصوص بحث كرديم.

 

اهمیت میلاد حضرت مسیح برای مسیحیان

ولادت عیسی برای مسیحیان اهمیت ویژه‌ای دارد. مسیحیان معتقدند که عیسی مسیح، برای نجات انسان‌ها به دنیا آمد. او با مرگ و رستاخیز خود، گناهان انسان‌ها را بخشید و راه را برای رسیدن به زندگی جاودان هموار کرد.

 

جشن کریسمس برای پیروان عیسی مسیح

کریسمس، جشن میلاد عیسی مسیح، یکی از مهم‌ترین اعیاد مسیحی است. این جشن در تاریخ ۲۵ دسامبر برگزار می‌شود و در سراسر جهان توسط مسیحیان جشن گرفته می‌شود.

در کریسمس، مسیحیان با برگزاری مراسم مذهبی، جشن‌های عمومی و اهدای هدیه، میلاد عیسی مسیح را گرامی می‌دارند.

دیدگاهتان را بنویسید